Duża pojemność skokowa / mniejsza masa
Dzięki nieustannemu dążeniu
firmy Mercury, by dostarczać nowe, najlepsze w branży rozwiązania, możesz teraz zawiesić na pawęży lżejszy i mniejszy silnik FourStroke, który zapewnia lepsze osiągi, przyspieszenie i możliwości holowania niż poprzednie modele o mocy
80–115 KM – a jednocześnie większą oszczędność paliwa, łatwą obsługę techniczną i większą niezawodność.
Te silniki zaburtowe FourStroke mają pojemność skokową 2,1 litra, czyli pracują mądrzej – nie ciężej – co prowadzi do zwiększenia trwałości i dłuższej eksploatacji, nie mówiąc już o szybszym rozpędzaniu łodzi, ogólnie lepszym przyśpieszeniu i niesamowitej prędkości maksymalnej.
Mniejsza masa w połączeniu z dużą pojemnością skokową daje tym silnikom zaburtowym FourStroke maksymalną efektywność paliwową, zwłaszcza przy prędkościach przelotowych.
Specjalne zgarniacze oleju i łożyska minimalizują tarcie na wale korbowym, co także skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa. Hałas i drgania są zmniejszane przez szczelną, klejoną termicznie osłonę; tłumik wydechu, w którym zastosowano filtr akustyczny zmniejszający hałas o wysokich częstotliwościach; nową, płynną konstrukcję sprzęgła; a także spotykany wyłącznie w silnikach
Mercury system mocowania Focused Mount System.